Bloggvärlden - beroendeframkallande?

Det första jag gör varje morgon är att sätta mig vid datorn. Jag kollar min mail och loggar in på bilddagboken. Sen gör jag nånting som enligt mig är ett löjligt beroende. Jag går igenom alla bloggar jag bevakar! Vad är detta?
Jag kan förstå mig själv när jag kollar min mail, det har för det mesta ramlat in något viktigt. Men bloggar? Jag är ganska säker på att det är fler än mig som har mellan 15-20 stycken bevakade bloggar på sin Bloglovin. Sannerligen beroendeframkallande. Vad är det som får mig och många andra så intresserade av vad som händer i Fokis, Egoinas Spiderchicks liv? Vad har det med mig att göra och vad får jag ut av det?
Jag undrar om stora bloggare ÄR stora bloggare för att många kan relatera till dom eller om det är motsatsen, att vi vill vara som dom. Och då menar jag inte Kissie för hennes blogg är rena rama fusket. Att bli känd genom att vara en kombination av IQ-befriad snobbig bitch är väl egentligen inte något en person eftersträvar men är det inte orättvist att hon tjänar pengar på sin blogg där majoriteten av besökarna klickar sig in på hennes blogg enbart av nyfikenhet och inte för att hon är omtyckt. Hon är nog en av de få bloggare som faktiskt åstadkom de hon gick in för när hon startade sin blogg, att bli känd. Jag kan erkänna att jag för ett år sen enbart började blogga av den anledningen, jag är en attentionwhore rakt igenom som älskar uppmärksamhet men hur man blir en stor bloggare har jag ingen aning om. Det viktigaste är nog bara att skriva om det man är tilltalad av vilket jag kommer använda den här bloggen till. Texter, tankar och krönikor. Sen om jag får 0 kommentarer eller 100 tänker jag inte fokusera på denna gång. Jag tänker mycket, men jag glömmer också mycket jag funderat över och det vill jag få ett slut på nu. Allt kommer hamna här.

Kommentarer
Postat av: Em

När man själv bloggar så tycker jag det är rätt normalt om man blir lite beroende av att läsa "sina" bloggar. Lite som mina föräldrar var tvungna att läsa genom tidningen varje morgon. Man överlever utan både bloggar och tidning. Sen tror jag på, som du skriver, att man måste blogga från hjärtat. Att försöka skriva det man TROR folk vill ha fungerar inte, det blir bara konstlat. Du skrev DETTA inlägget bra!! Jag har inte läst innan, men du fick i varje fall mig att läsa. :D

2010-02-23 @ 15:12:20
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Rosie

KAn det har vara Sabina från Berga? :)

2010-02-23 @ 16:39:02
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: Rosie

Opps, trodde att det var en annan Sabina från en gammal skola. :O Sorry!!! Men tusen tack för kommentaren. :)

2010-02-23 @ 17:09:04
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: pelle

Alla bloggar tror jag bottnar i någon typ av självbekräftelse. Sen så lyckas vissa med denna bedrift bättre än andra. :)

2010-02-25 @ 14:45:09
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: . Pjumas. ♥

Själv har jag kring 60-70 bloggar bevakade på bloglovin ;)

2010-07-20 @ 16:42:25
URL: http://pjumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0